lørdag 2. februar 2008

Pin(ne)lig historie til skrekk og advarsel!

Den tabloide overskriften skyldes noe rent skrekkelig som hendte meg fredag kveld, en koselig strikkekveld som endte på legevakten! Sarte sjeler bør slutte lesingen her, men historien bør absolutt leses av dere med strikkedilla. Dette er nemlig en advarsel!

Fredag kveld skulle tilbringes i ro og mak hos min kjære. Jeg møtte opp med strikketøy, den halvferdige gaven til hun jeg bor med. Etter å ha strikket litt la jeg fra meg strikketøyet i sofaen, og spiste litt godis. Kameraten til min kjære drev på med et musikkquiz på dataen sin, og jeg skulle bare sette meg litt nærmere for å se hva han gjettet på. Men da jeg dumpet ned ved siden av ham, følte jeg en merkelig smerte i låret... Jeg snudde meg, og - der stod en strikkepinne rett ut av låret mitt! Eller, dvs. en halv strikkepinne. Den andre halvparten var INNE i låret mitt. Jeg tror jeg gikk inn i en sjokktilstand eller noe, fikk ikke pinnen ut, men kameraten til kjæresten min røsket den ut - og der husker ikke jeg så mye mer.

Flaks eller uflaks - pinnen var bare str. 3, men hvordan i all verden kunne den gå gjennom olabukse og stillongs? Og lårmuskelen min!? Hendelsen var i alle fall noe av det sykeste jeg har opplevd på strikkefronten. Og heldigvis er bambuspinner på vei med posten.

Heretter skal jeg være klar over hvor jeg legger fra meg strikketøyet - og det bør dere og. Au!

3 kommentarer:

Frk.Badegakk sa...

Au au au!!!!!
Det hørtes IKKE ut som noe jeg har lyst til å teste ut!!!!! Håper det går bra med deg og låret ditt!
*grøsse*

Fine sokker du har strikka deg forresten! Godt å ha noe godt og varmt på beina. Jeg har fulgt opp et av nyttårsforsettene mine - å strikke mønstersokker. Et par er ferdig, og jeg er over halvveis på par nr to. Og så har jeg faktisk et par herresokker med noen cm igjen på, men der gikk jeg selvfølgelig tom for garn... typisk.

Håper ikke strikkepinnehendelsen har skremt deg vekk fra strikking nå da;)

Stor god bedringsklem fra Gakka=)

Christine Tallulah sa...

au fysøren! det hørtes ikke godt ut, jeg holder meg til ekstremt tykke heklepinner, forhåpentligvis slipper jeg det der..så gøy å finne bloggen din:)
alt bra?

MirreVirre sa...

Ingrid da, strikketøyet skal ligge på bordet når det ikke er i bruk ;)
Har ikke gjort det samme selv, og håper jeg slipper! var jo for så vidt flaks at det ikke var skikkelig tjukke pinner da...
Håper låret begynner å bli bra igjen, og at det skjedde deg var vel mer uflaks enn man har lov til å ha!
håper alt går bra forholdene tatt i betraktning!

Stor klem fra meg snuppa!