tirsdag 26. februar 2008

Pjona votter!

Da ble de pjona vottene endelig ferdige! Miriam og jeg lærte teknikken på en strikkekafè i jula, men mønsteret vi fikk utdelt var så som så. Noe som førte til eksperimentering og mye opprekking. Vottene ble kanskje litt lange til slutt, men det er godt med noen som går litt oppover underarmen når det er ordentlig kaldt ute. De er pjonet i offwhite fritidsgarn og en rest rød pt3 som pynt på kanten. Den ene votten ble litt større enn den andre, hadde litt hastverk på slutten, og da blir det som regel løsere. Men etter en tur med mild toving på 30'C i vaskemaskinen, ble de nogenlunde like.
Pjona votter
Legger samtidig inn bilder av noen pulsvanter jeg strikket back in the helenical time... Tror jeg var 14, hadde nettopp fått en bok om perlestrikkede pulsvanter, og disse var de første jeg lagde. Lilla røros lammeullgarn og bronsefargede glassperler. Senere lagde jeg en del som gaver, men nå er det en stund siden siste par. Kanskje jeg skal strikke slike igjen snart...? Blir jo veldig søte!


Pulsvanter