fredag 18. januar 2008

Fredag og feelgood

Hva gjør en student i Trondheim en fredagskveld, foruten å legge byen for sine føtter? Undertegnede nyter en hjemme-alene kveld (hybelvenninnen min er ute og svinger seg) med godis, melodi grand prix, ansiktsmaske, strikking og blogging. Godiset var godt, melodi grand prix ikke fullt så godt, ansiktsmasken oppfriskende, og strikkingen går... på en måte! Skal bli bursdaggave til mamma (som forøvrig fylte år 10.januar, dvs. litt på etterskudd!). Når den er ferdig og levert, skal jeg legge inn bilde her på bloggen. Deretter har jeg nok et bursdagsgaveprosjekt - halvferdig foreløpig - som skal være ferdig 4.februar, samt en forlengst forsinket julegave. Deretter kan jeg begynne på mine egne planer. Og de er det mange av: Sauen Shaun, gjøre ferdig et par sokker, lage et teppe av et eller annet slag, en søt bolero til sommeren, og kanskje en sommertopp. Og så har jeg lyst til å lage blueberry waffelsocks! Denne listen er sannsynligvis ikke særlig realistisk, men på psykologiforelesningen i dag lærte jeg at de som lever med et illusjonistisk syn på virkeligheten, er lykkeligere og har bedre mental helse. Så lenge leve store planer!

Forøvrig blir bloggen min bare finere og finere. Stjeler ideer fra Mirrevirre, og legger inn morrosaker (siste nytt er prateboksen min til venstre, fin og praktisk!). Men det har også gått opp for meg at kanskje ikke så mange vet om bloggen min, så her må det reklame til! Skriver da ikke bare for meg selv:) Facebook er da en fin måte å spre ryktene på - sladrekanal nr.1!

Morgendagens gjøremål er: hastelesing av Knut Hamsuns Sult, gå en lørdagstur (dersom været er fint), sette bind på bøkene mine (har gått opp for meg at pensum er verdt mange penger, og at en investering på 29,50 lønner seg), og komme seg på Urørt-finalen som foregår i storsalen på Studentersamfundet.

Ps: Hvor støl er det normalt å være 3 dager etter sin første treningøkt i januar? Jeg er... støl.

1 kommentar:

Frk.Badegakk sa...

Heisann!
Kjempekoselig når flere oppdager bloggen min, bare hyggelig det!=)
På sommerteppet mitt har jeg lagt opp rundt 250 masker en plass. Og da er det ganske nøyaktig 165cm bredt. Bruker heklenål nr. 4,5 og garnet er ymse bomullsgarn. Det hele begynte som et resteteppe, men det viste seg snart (som om jeg ikke visste det fra før...) at jeg ikke hadde nok rester. Så jeg har mamma og hvem enn som forbarmer seg over meg som langere;)
I dette teppet har jeg altså brukt alt fra nilles bomullsport til finere mandarin petit. Alt med samme nål. Det tynne bomullsgarnet blir ikke like kraftig som det tykke, men jeg passer på å blande de godt, så jeg ikke får store felter med tynt garn.
Håper dette gav deg noen svar, og velkommen inn flere ganger=D

God helg forresten!