tirsdag 8. juli 2008

Stockholm - Je t'aime
















Fine ting fra ferien. 1) Bare føtter i liten båt. 2) Hoppe utenfor annekset til røde stugan. 3) Landlig, svensk idyll. 4) Urgammel telefonsak på Siaröfortet. 5) Søs synger på årets stayer "Förlorat i et hav av kött", mens hennes kille følger spent med. Ferien var et etegilde. 6) Svenskene har humor I. 7) Ferie = skjønnlitteratur. En fin bok. 8) Posing etter kubbspilling. 9) Å gå bananas. 10) Fin. Min. 11) Stockholms secondhandbutikker - et kapittel for seg selv. 12) Suicide bunnies dukket opp! 13) Svenskene har humor II. 14) Og knallgod falaffel. 15) Fin balkong med blomster og vimpler. 16) Søs og Thorra gatelangs på Söder.

Stockholm er min favorittby i Norden. Et sted jeg godt kunne tenke meg å flytte. Diffuse grenser mellom byen og landet, hovedstaden og skjærgården. Sikkert verdens beste, og billigste secondhand (vi rakk absolutt ikke alt på en dag!). Svenskene er trivelige. Og enormt trendige. Men veldig kreative. Om dere tar turen til Sveriges hovedstad, skygg unna Norrmalm og Stockholms "Karl Johan", og vandre heller gatelangs på Söder. Da blir du garantert inspirert.

Tenk å få slappe av så grundig. Og så bli kastet brutalt inn i realiteten igjen. Klask mot veggen på Lindex. Men jeg skal nyte godt av det i august. Vi studenter er jo ikke akkurat rike.

Tusen millioner takk for de kramgode kommentarene i forrige post. 40 timers arbeidsuke er ikke så verst når jeg leser i bloggen på kveldstid.

4 dager til landets koseligste festival - Vaffelføzz. Info kommer.
Fred ut.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, det så herlig ut! Hytter har en helt egen stemning! Du må få stussen ut på hytta mi en dag også :) Hadde vært koselig.

Unknown sa...

P: Herlige bilder fra Sverigetur! Det er forresten bare å linke til oss, det hadde vært trivelig.

Du er vel med i SIT, om jeg ikke tar helt feil. Tror også vi tok samme nordiskemne nå i vår, nord1102. Synes jeg har lest om en god eksamenskarakter på et eldre innlegg. Gratulerer.

De fleste bildene som ligger ute på bloggen vår, er mine (Pia), men det hender at Kenneth tar kameraet og tar noen bilder han også.

Ha en fin sommerdag!

Jeanita Helen sa...

utrulig søte bilder, som alltid!:)

Anonym sa...

Så fine bilder! BUNNY SUICIDE. Aaah, digger de bøkene.

Ingrid sa...

Nina Fredrikke: Ja, det vil jeg gjerne! Skal jobbe mye fremover, men har i det minste alltid fri fra lørdag til søndag! Vi får velge en helg med fint vær:)

Ireneelise sa...

Det der er skikkelig sommer. I want lite søtt gammelt hus i verige, grilling, venner og kos. nam :)

Emilie sa...

så utrolig fine bilder :D og fin doo haha ;)

Jannekake sa...

Kunne ikke vært mer enig med deg, Stockholm er verdens fineste by <3 Fikk bare en dag med shopping jeg også, og hadde alt for lite penger. ^^

Men en nydelig by :D

Anonym sa...

så ut som du har hatt det helt nydelig. den doen på det berget.. hmm ;) hehe

Unknown sa...

Det var såklart 1104 jeg mente, blander de to fagene hele tiden. Da har vi hatt samme fag. Jeg (Pia) skal ta Nord1101, nå til høsten + noen andre fag jeg ikke er helt sikker på enda. Både 1102 og 1103 er koselige fag, så det er bare å glede seg.

Anonym sa...

haha, fat food :p