fredag 25. juli 2008

Summer in the city












Sommerslumring i hovedstaden. 1) Et sommerlig vindu på Tøyen. 2) Norske moreller. 3) Matlaging. 4) Søt søs og søt gatekunst. 5) Yndlingsfilmsjappa. Se så flinke vi er til å danse. 6) Sol og bad på Langøyene. 7) Skyfri himmel. 8) Gåttabanen for en fin sjablong. 9) Bangolf på Ekeberg. 10) Sola lager "brann" i skogen. 11) Hopping over byen ved Utsikten kafè.

Osloutflukten var perfekt.
Perfekt vær, perfekt selskap, perfekt mat (takk, søs), fullstendig avslapning. Noen anbefalinger for ferie i Hovedstaden:

1) Båt ut til øyene. Pakk piknikkurven og badetøyet og ta første buss til Vippetangen kai. Billig, folkelig, nydelige badeplasser. Vi valgte Langøyene.
2) Ruth Maiers Dagbok. En jødisk flyktning i Norge. Redigert av Jan Erik Vold. En viktig bok. En vakker bok. Ruth Maier ble bare 22 år, men skriver så vakkert om livet og eksistensen, og så gjenkjennbart, at man skulle tro hun hadde levd i hundrevis av år. Begavet. Les den.
3) Den nye Thai-mat take awayen på Grønland Torg. Billig, supergodt. Ta med ut i parkene og nytnyt.
4) Ekeberg minigolf. Flott liten park, store utfordringer. I kiosken selger de popcorn og sukkerspinn. Ta trikken opp og gå ned igjennom skogen, forbi Utsikten med stor U.

Jeg har faktisk fått litt farge de siste dagene, og er fornøyd i massevis. Livet går sin vante gang, med jobb og... ja, det var det. Men studiestart nærmer seg med stormskritt. Derfor lurer jeg på: Hvilke planer har dere for høsten?

God helg!

19 kommentarer:

Ane sa...

så kul murvegg med fugl på! Jeg skal på skolen. gjøre det vanlige. blah. jo, også skal jeg holde på med mange prosjekter sammen med mine gode venninne kajn :) så vet du det..

Anonym sa...

så bra du koste deg i oslo. herlig vær nå :) jeg er solbrent, hurra. og fine fine bilder! (alltid)

Anonym sa...

Ah, moreller, det er godt! Stilige bilder

Anonym sa...

så fint bilde det øverste! :D

Camilla Didriksen sa...

Trenger jeg å si at bildene var fine? Haha, det er de alltid :) Gud, fikk lyst på moreller nå.. NAM.

Og ja, var kjempe trist! Hadde vært bedre om moren sa i fra så vi kunne sagt ha det! Plutselig var de bare borte.. :/

God helg til deg også :) Kos deg masse!

Maria sa...

Så mange fine bilder :)

Til høsten blir det NTNU (Dragvoll<3) og alt det fører med seg.

Men nå skal jeg ut å brunifiseres, ha en fortsatt god helg!

Jeanette sa...

Kjempe fine bilder:)

Ingrid sa...

Turimus! Takk:) Søs har så mange fine, fargerike ting, og bakgården utenfor er fin å fotografere.

Maria sa...

Du svarte i riktig blogg ja, den andre er bare et eksperiment:)

Kanskje vi sees ja:)

Iselin sa...

Så fine bilder :)

Til høsten skal jeg gå 3-klasse på Bjørgvin. Og jobbe på Rema 1000. Haha :)

astrid sa...

Til høsten skal jeg arkitektulle! Hurra. Så fine bilder fra Oslo!

Oslo er det fineste stedet å være om sommeren! Andre favoritter er å begi seg inn i Nordmarka og bade i Bånntjern eller Skjennungen, eller kjøpe iskaffe på Java, frukt på Gutta på Haugen og brød på Baker Hansen og ha picnic på St.Hanshaugen. Det gjorde jeg på fridagen min igår. Mmmm!

Regine sa...

åh så masse fine bilder. alltid fine bilder her. alltid =)

så deilig at du har fri i mårra då, håper det blir supert vær og at du får ein bra dag! eg har vært i sverige et par dager, kongevær og kjempefint =)

Svar: heheh ja, det var meininga å tolke det sånn at handle og kunne bety shoppe :P morsomt at du tok den!

Til høsten skal eg gå på Beauty hudpleiefagskule i Oslo :) gleder meg som ein unge!

Maria Helene Nilsen sa...

Piknikk tur, så koselig! Til høsten skal jeg gå sisteåret på vgs. Jeg går studiespesialisering - slik det heter så fint nå.

Anonym sa...

jojojo, maaange boktips.

history of love av alison krauss
the lovely bones av alice sebold
the mysterious incident of the dog in the night-time av mark haddon
a spot of bother av mark haddon
the bell jar av sylvia plath
a complicated kindness av miriam toews

:)

Ariella sa...

Så fine bilder. Likte spesielt det første av vinduskarmen og gata nedenfor :)

Anonym sa...

hei ingrid:) jeg har aldri kommentert her før, men jeg har smugtittet på bloggen din ganske lenge. jeg blir i veldig godt humør av å lese den!! nydelige bilder og farger og ingrider. jeg studerer i trondheim jeg også, men er hjemme i sommer for å jobbe. skal snart tilbake til den nydelige bartebyen. kanskje jeg springer på deg en dag? ha det bra så lenge!

Camilla sa...

Fine bilder, som vanlig !;D fikk skikkelig lyst på moreller nåå :o

Til høsten blir det vidergående for første gang i historien ! Da skal jeg på danselinja :] Hva med deg?^^

Ingrid sa...

Anonym: Hei du! Tusen takk for kjempehyggelig kommentar:) Kan nok godt hende at du løper inn i meg, Trondheim er ikke så stort. I så fall må du si hei! :)

Gossip Girl sa...

Herlige bilder, ser ut som om du har hatt det gøy :D