mandag 2. juni 2008

Loppis er poppis







Lørdagens fangst. 1) Vesker. Akkurat som om jeg ikke hadde nok. 1 stor, rød damete i skai. 1 liten, søt i skinn. 1 knallrød clutch i lakk. 1 barnlig, handlenettaktig med jente og katt. 2) To store plakater, James og Marilyn. 3 og 4) Midjeforkle til vaffelsteking, tyttebærmønster og lomme. 5 og 6) Et romantisk glass med malt dekor, rødt eggeglass i tre med malte blomster, ett smykke med røde perler og ett med stort anheng og blå "steiner". 7) Søppelbøtte i blikk med togmotiv. 8) Knallgul bake/pottisbolle, dansk design. 9) To frokostasjetter, Stavangerflint, i 70-tallsdesign med påfugler.

I tillegg en pose med klær, blant annet en fantastisk fin 80-talls ballkjole. Og to par tøysko pluss to bildebøker av Thorbjørn Egner. For varmt for posing med klærne i dag (30 grader i skyggen), så bilder kommer i morgen. Søs handlet også mye fint, det blir kamp om godbitene når vi to går sammen, for vi liker stort sett de samme tingene. Men vi pleier å inngå et kompromiss dersom begge er desperate etter samme ting - vi bestemmer oss for å dele. Så har en hovedeierskapet, mens den andre kan låne. Praktisk.

I dag har jeg gått i til et høyt tårn inne i skogen. Der kan man speide ut over Drammen, Sande, Lier og alle trærne omkring. Deilig å være helt alene langt inne i skogen, og trivelig hver gang man møter på en pensjonist. På torsdag skal jeg på et nytt jobbintervju. Den jobben vil jeg ha. Vil. I mellomtiden skal jeg male på huset.

Sola er bra, sola er toppen, sola er varm og den bruner på kroppen. Det er hett.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Så gøy! Aw, jeg vil på loppemarked. Men sist det var noe i nærheten, i hvert fall som jeg fikk med meg, så glemte jeg det, eller gjorde noe annet. Irriterende.

Ane sa...

Jeg elsker de røde veskene du har kjøpt! Nydelig.. Gleder meg til å se noen av klærne du har kjøpt, hvis du psoter bilder av noen :) Skulle ønske det fantes loppemarked i nærheten her også..

Elise sa...

Ah. Din heldige høne! For noen kupp! <3 Elsker loppis, jeg også. Men har aldri vært på et. :O En stooor skam!

Marthe Sofie sa...

WRÆ, jeg elsker loppemarkeder med fine gamle vesker, klær og sko. Mange fine vesker du hadde der :D

Camilla Didriksen sa...

Åh, så gøy! :) Alltids gøy å kjøpe billige ting på loppemarked! :D Masse fint du hadde funnet ^^

Jeanette sa...

Ååh så heldig du har vært!! Funnet så mye fint!! Kanskje du vil poste ut noen av klærne du kjøpte å?

Ingunn sa...

så nydelige ting, ble sjalu nå. elsker sånne gamle fine ting. herlige vesker. hva betalte du for de? :)

Anonym sa...

Loppemarked er gøy. Meg glede seg til du legger ut bilder av klærne.

Maria Helene Nilsen sa...

Mange fine fangst der ja. Er ikke alltid like lett å gå to sammen nei, iallefal ikke om dere har den samme smaken. Loppemarked er alltid morsomt, man finner alltid noen "juveler" gjemt bak masse skrot.

Mira sa...

Veldig mye fint :) Du er flink til å ta bilder. Jeg legger deg på mine favoritter :)

Ireneelise sa...

Jeg elsker loppis'er.
Der kan man finne alt mulig rart, til herlige priser. enig, loppis er poppis!

astrid sa...

Åh så mye fint! Hvorfor finnes det ingen fornuftige loppiser i Trondheim? Sutre sutre.

Mer utfyllende oppskrift på iskaffe: Lag espresso, eller vanlig sterk kaffe. Hell en god shot i et stort glass og ha opp i en teskje eller to med sukker så ikke kaffen blir bitter når du kjøler den ned. Ha oppi en god slump isbiter og rør rundt, og ha oppi melk til du er fornøyd. Mye melk lager is-caffe latte, mindre melk lager is-cortado osv. Snart (potensielt i høst) skal jeg kjøpe meg shaker og lære meg å lage shakerato, som er enda bedre! Espresso, sukker og is i martiniglass!

Og ja, æ kjæm på Vaffelføzz! Må bare bytte bort vakten min på jobb, men tror til og med jeg har funnet meg et sted å sove i Drammen :)

Anonym sa...

elsk!

astrid sa...

Oi oi oi, jeg er VI AII PII i Drammen liksom, det er kult. Sovepose og liggeunderlag er notert, jeg får se litt an hvor jeg lenge jeg blir hvor og att og fram, men skal prøve å være der 17 sharp!

Anonym sa...

Ja! Bøker er mer forklarende, noe jeg liker veldig godt. På film antar de liksom at man skal se alt som skjer selv, noe man ikke alltid gjør, mens i bøker må det forklares, i hvert fall i det minste nevnes, for vi ser ikke annet enn ordene foran oss.

Anonym sa...

Jeg blir med deg på loppis neste gang :D

Keep on shining!
Klem fra Marie Amanda - www.MarieAmanda.com

Anonym sa...

Herlig :D ^^Jeg skal på loppis på søndag faktisk, vet ikke hvor enda, men jeg vet om et i halden, og så det blir halden hvos ikke bestemoren min finner et annet i Oslo/akershus