søndag 6. april 2008

Anthropologie-inspired capelet

Endelig kan jeg vise fram min stolthet! Rettere sagt: min søsters. Hun fikk den som forsinket 26-årsdagspresang, og jeg har motatt rapporter om stor lykke. Selv ble jeg rimelig sjalu da jeg så hvor fin den ble, så her må jeg nok fram med pinnene igjen. Jakken er strikket i Easy fra Sandnes, og mønsteret fant jeg her. Kos dere med corny posing!


Oisann! Jakken kan visst vendes. Over er den omvendte glattstrikken ut, under er glattstrikken ut. Knapp på begge sider:)

Søteste jakken!

Noen detaljer:


Best av alt: dette var enkelt!

14 kommentarer:

MagnusQtie sa...

Har du stjelt den jakken fra ei dukke? :p

MirreVirre sa...

Den ble utrolig fin! tror så absolutt jeg også må strikke en sånn asså!!! men ikke før til høsten tror jeg... lurer på å strikke en bolero i bomull sånn mot sommeren først! hørtes festlig ut med hyttetur å da! her er det bare snø, men bare i barlindveien da... æff... liker ikke mer snø nå!mr

Ingrid sa...

Magnus: den skal være sånn, helt sikkert. Eller så har jeg misforstått oppskrifta totalt :P

astrid sa...

Den var råfin da!!

MagnusQtie sa...

Jeg tulla bare med deg.
Synes den var søt.

MirreVirre sa...

Har hekla en vest i bomull, som den hvite, bare i grønn og en del lengre... mangler to knapper for at den er helt ferdig! Været er en smule ustabilt ja... huff...! det snør helt sykt mye her, men det er såpass vått det som kommer at det ikke blir sååå ille. Det var jo nesten bart og veldig fint vær i går, også får man det her??? det bør ha gitt seg til i mårra asså!!!

Ingrid sa...

Magnus og Astrid: Takkar og bukkar:)

MagnusQtie sa...

Hehe, men 4-åringer er kule! :D

Christine Tallulah sa...

den var utrolig søt, har du laga den helt selv? :O
godset vant idag<3

Anonym sa...

Stilig! :)

Kult at den kan brukes på begge sider..

Anonym sa...

ååh, den så himla fin ut! haha, jeg tenkte også å nevne noe om dukke. på de bildene uten deg mersom, ser den pitteliten ut. :) men søt da!

Frk.Badegakk sa...

Den jakka ble kjempeflott! Har faktisk en på pinnene selv, som du kanskje har fått med deg, gikk tom for gult garn og fabrikken lagde ikke mer, så jeg satt å lurte fælt på om hele prosjektet mitt nå var ødelagt. Meeen så fant jeg et annet garn, hvis farge ligner litt på øl...
Det ser ut som det kan gå...
Ferdigstillelse av jakken er neste prosjekt ut. Etter helga tror jeg. I helga er jeg lat...

Og jakka er noe lengre enn originalen da. Når den blir ferdig altså..

Riktig fin lørdagskveld OG søndag til deg!

P.S: Ang tskjorta litt over her så kan du jo bare tegne av tegningen og putte den på en annen, litt mindre morken tskjorte? Lure meg! *veive med tekstiltusj*

N A D ii A sa...

Wow, kjempefin jakke, kunne ønske jeg kunne hekle. Jeg pleier som regel og begynne men aldri og avslutte :P

Anonym sa...

åh den var kjempe søt!!! trur nesten jeg må prøve å strikke den :) vet du hvordan sandnes hefte den er i? du kledde den kjempe godt :)