torsdag 15. mai 2008

Peace og pris


Ettersom jeg ikke har tid til å strikke for tiden, fortsetter jeg å leke moteblogg: topp, cardigan og hestesmykke - hm, skjørt - hm, kjøpt i går. Rutete og strikk i livet, minner meg om barndom på midten av 90-tallet. Sko - mammas gamle. Beklager mitt trøtte tryne, klokka var 08.00 når bildene ble tatt.

Jeg har fått en pris! Av søteste Ida i bloggen Ida lost in Oslo. Hun er selv utrolig kreativ, maler og strikker, og poster sine fargerike antrekk. Og så har hun et mystisk skap fullt av gamle, fine klær. Hun mente jeg fortjente prisen for mine kreative antrekk, strømpebuksene og hekledyrene. Jeg blir helt rørt. Tusen takk!



Reglene er slik at man skal sende prisen videre til 4 bloggere man synes fortjener den. Og det er ikke akkurat en enkel oppgave. Det er så utrolig mange flinke, søte, kreative bloggere her inne. Men etter en natt med grubling (helt sant, er trøtt i dag), kom jeg frem til noen som av ekstra stor grunn fortjener prisen, denne gangen. Og de nominerte er...

... Kjetil med bloggen Jeg er Kjetil. Forstå det den som kan. Han får prisen fordi han, som den minst tenkelige personen i verden, nettopp har startet opp en blogg. Fordi Kjetil er min beste guttevenn siden ungdomsskolen, og fordi han er helt rå på bassgitar og kontrabass, og spiller alt fra rock til jazz. Som fersking i bloggverden trenger han en oppmuntring: vær så god!

... Elise med bloggen Lisepise's nytt og unyttig. Fordi hun fikk førerkortet i går, gratulerer! Og fordi hun finner fine, gamle ting på loftet sitt, og har samme veske-mani som meg. Kvantitet, kvantitet!

... Regine, fordi hun har hele TO blogger, And you thought you clicked on something interesting, og en svensk moteblogg. Snakk om kreativitet! Videre får hun prisen fordi hun har en fantastisk inspirerende stil, tar kule bilder, og er supersøt. Fordi hun er sporty, og går fjellturer i det idylliske Sogn og Fjordane-landskapet der hun bor.

... Miriam med bloggen Mirrevirre. Hun får den som pris nr.2 av meg, fordi hun fortsetter å være den mest kreative i venninneflokken, hun strikker, hekler og tar vakre bilder, og produserer i høyere hastighet enn den mest erfarne bestemor. I tillegg er hun utrolig søt og nyforelsket (tror jeg). Hihi.

Slik! Da er prisen sendt videre på ferden. Og mens jeg er i skrytemodus: I det siste har jeg fått så utrolig mange fine, søte, og hyggelige kommentarer, og det gjør meg veldig glad. At man kan få hilsener fra personer man aldri har møtt, men som har de mest kreative og forunderlige blogger, er veldig bra. Og jeg er helt satt ut av hvor høflige dere er, som spør så pent om dere kan få linke meg. Selvfølgelig kan dere det. Jeg må ærlig innrømme at jeg har linket flere blogger uten å spørre først. Men så er det jo veldig koselig å se hvem som gjør det. I alle fall: Kjære lesere, dere gjør dagen så mye bedre! Ønsker dere alle en fortreffelig torsdag :)

Status: sommer: 6 dager. Tilbake til Ibsen.

10 kommentarer:

Ida sa...

Ibsen du driver og koser deg med du altså... Bare 6 dager igjen da! :) Liker at du leker moteblogg jeg. Føler ikke akkurat at jeg er så ekstremt motebevist selv heller, så det er lov å late som ;) Fikk lyst å sy meg sånn skjørt, men har verken symaskin eller stoff her, så de får bli om tre uker når jeg er hjemme, hjemme igjen :P

Jeanette sa...

Syns du fortjente den prisen kjempe godt :D Må være sikkelig morsomt å vinne noe sånt :) Kanskje du kan hekle meg et sånt hekledyr? (A) Synes de er fantastiske!! hehe :) Bloggen din er kjempe bra! :)

Elise sa...

Tusentusen takk for prisen! :D

Christine Tallulah sa...

Gratulerer :D og, har kjetil fått seg blogg? så gøy! ha en knallfin 17.mai :)

Kjetil sa...

Tusen tusen takk ingrid, DU ER BEST!! hehe... :) ja nå smiler jeg bredt. Sitter litt med skjegget i postkassa da... har lissom ikke så mange bloggvenner som jeg kan sende prisen videre til. Må nok utvide nettverket mitt litt først!

Kjetil sa...

Låner gjerne kamera ditt! Hva med å henge litt lørdan 24? Har exphil den dagen. Kan jo stikke på kafe ellerno etter jeg er ferdig. :)

Kjetil sa...

Jeje, da sier vi det...

Veit du om no mer loppis må du si fra til meg! Trenger mer loppisklær.

Anonym sa...

Åh, jeg koser meg sånn med å lese bloggen din :) Spennende å se om du har skrevet noe nytt! He he... Blir litt inspirert, har egentlig lyst til å lage min egen, men jeg har ingen ting å skrive om! Når du kommer hjem må du komme å se hybelen og så MÅ vi klare å finne på noe :)

Ingrid sa...

Nina: Det er jo bare å lage en, så kan du se hvordan det går. Min blogg har utviklet seg veldig fra jeg startet den, det er utrolig hvor mye som egentlig er morsomt å post:)

Ja, det må vi. Jeg har et par uker fri før jeg begynner å jobbe, så har hvertfall tida:) Gleder meg til å se deg igjen!

MirreVirre sa...

så koselig du hadde skrevet om meg!!! blir helt rørt jeg vennen! skal sende prisen videre når jeg kommer hjem fra jobb igjen, foreløpig har jeg ikke helt våkna=)
ha en super dag!

Klem