torsdag 15. mai 2008

17.mai 2007





Jeg har feiret alle 17.mai fra 1986 til 2007 i min hjemby Drammen. I fjor spiste vi is på den lokale tattoo-sjappa. Fin kontrast til den tradisjonelle bekledningen. Jenta med friskis er Pernille, og på det øverste bildet kan du skimte Miriam i fin kystdrakt.

Grunnen til denne posten, er at jeg skal feire en litt annerledes 17.mai i morgen, enn det jeg er vant til. For første gang skal jeg ikke være sammen med mamma, pappa, søs og farmor, og jeg skal ikke ha på meg den fine østfoldbunaden min. Men jeg ville vise den til dere. Bunad er et fantastisk plagg: høyt liv, så man kan slippe å tenke på holdningen, og veldig budeiesøtt. I år får imidlertid den fine blå og hvite kjolen min fra fretex duge. Dessuten skal jeg gå i tog med masse fine mennesker fra Studentersamfundet. Og spise pølser i fleng, is i lange baner og kanskje drikke en brus. Så får vi se om det ikke blir litt eksamenslesing innimellom også. Sånn er livet.

Ha en knall helg, og ikke minst: en fantastisk nasjonaldag i morgen!
Hipphipphurra!

Ps: Kaptein Sabeltann-is er jummi.
Pss: Siste del av en krøllepermanentperiode den gangen. Nå er jeg lei 80-tallet. Back to nature!

4 kommentarer:

Jeanita Helen sa...

ååh så mange pene bilder;) Ønsker meg kjempe mye bunad , det er et utrulig pent plagg. Men foreldrene mine hadde desverre ikke råd til å gi meg det da jeg skulle konfirmeres. Så da må jeg vente til jeg blir "voksen" å kjøpe en selv:) Håper du får en kjempe fin 17.mai feiring!!!og at eksamenspapirene blir liggende mest i ro;) hehe

Maria Helene Nilsen sa...

Lykke til!:) Feiringen din går nok kjempebra selv om den er litt uvant.

Polly sa...

Ingrid, jeg har et lite spørsmål til deg. Hvordan får jeg blogga to bilder ved siden av hverandre? For det har jeg LYST til!

Håper det er meldt bedre vær i Trondheim i morgen enn det er her.

Ha en fin is-spisende dag :)

Ida sa...

Pen bunad! Blir annleis feiring på meg også, men forandring frydar :P