onsdag 21. mai 2008

Släpp fångarna loss - det är vår!

Ferie. Antiklimaks, men ferie. Sitter i leiligheten min og er utrolig utkjørt, men lykkelig. Den siste eksamenen gikk vel så där, men nå er det uansett ikke mer å gjøre, og jeg kan for første gang på mange uker gjøre det jeg vil, og ikke det jeg bør. Man blir litt paff til å begynne med, etter å ha vent seg til 16 timer på lesesalen daglig, og null dagslys eller sosial omgang. Rett etter endt dyst, dro Siv og jeg på McDonalds for å spise feit lunsj, deretter havnet vi på fordi-vi-fortjener-det-shopping. Så tok vi en tur til venninnen vår Martine og drakk te. Herlig.

Planene fremover er: torsdag - vaske, rydde, ordne og trene, fredag - Cabaret på Trøndelag Teater, lørdag - loppis og MGP-fest på Studentersamfundet, søndag - nyte livet, mandag - se mer teater, tirsdag - toge hjem til Drammen og skaffe jobb. Men først: onsdag - total avslapning foran tven.

Jeg lover en mer inspirerende post i morgen. Må vise fram kjolen jeg kjøpte i dag. Indiska, så ikke så unikt, men utroligutrolig søt, blir nok en favoritt i sommer. I dag ser jeg imidlertid ut som en vandrende, bleik kjøttkake, og vil helst ikke avfotograferes. Stress tar virkelig på hud og kropp. Derfor smeller jeg inn et sommerferieminne fra i fjor: herlig sol- og badeferie i Sozopol, Bulgaria. Kanskje det mest idylliske og passelig turistinfiserte sydensted jeg noensinne har feriert i. Gamleby, hyggelige lokale, lange, hvite strender eller sorte, myke klipper.



Takk for alle hyggelige lykkehilsninger i posten under:) Kanskje det hjalp? Sensuren faller 10. og 11. juni, så vi får se.

"Jeg er fri! Jeg er fri! Jeg er fri! Mit fangenskabs liv er forbi! Jeg er fri som en fugl! Jeg er fri!" - Fru Maja Rubek i Når vi døde vågner av Henrik Ibsen.

God onsdagskveld!

8 kommentarer:

Jeanette sa...

Deilig å være ferdig :) Får vite i morgen hva jeg kan komme opp i :S Håper bare virkelig at jeg ikke kommer opp i matte eller spansk..

Kjempe fint sommerbilde :)
Venter i spenning på å få se den nye kjolen du har kjøpt deg :)

MirreVirre sa...

gratulerer med sommerferien! hehe
nå gleder jeg meg til du kommer hjem asså!
skjørtet jeg har sydd er overhodet ikke vanskelig, jeg kan lære deg! brukte ikke mønsteret en gang på dette! thomas sa han gjerne ville kjøpe pannebånd han da, så da er det jo hvertfall en... hehe

Anonym sa...

aaah heldige. jeg har ikke ferie for om en måned, ksfsklgj

Margrethe sa...

Jeg snikleser bloggen din stadig vekk, men er ikke flink til å kommentere. Du skriver om en helt annen del av studentlivet enn den jeg opplever, selv om jeg studerer i samme by som deg. Skulle ønske jeg var like flink til å finne kule klær på Fretex - er stadig vekk nedom Fretex på Mercur og plukker med noe, men like kult som din stil er det ikke! Kos deg med sommerferie - jeg har enda to uker med nilesing igjen.

Ireneelise sa...

Så deilig ! Gratulerer. Utrolig nydelig bilde forresten, herlige sommerfarger :)

Ida sa...

Ååååå ferie hærer deilig ut! Våryr å våryr :P hehe Har ikke fere helt enne. Har ikke begynt med eksamen enda. :-/ Har min første fra mandag av. Å så er det siste dag med eksamen 3 juni. Så det er ikke lenge til :D Gleder seg!

astrid sa...

Gratulerer med (vel) overstått! Jeg har fortsatt gode to uker igjen... Men hei, 2000 ord på to dager, det betyr 3000 ord og fem dager igjen, så det her kan jo gå!? Nederlansk kunst er moro, dere...

(Og når i din ekstremt tettpakkede timeplan har du tid til å strikke ipodsokk til meg?)

Elise sa...

Ah. Heldiggrisen! Ferie er noe jeg kan se langt etter. Jeg har siste eksamen fredag 13. juni. Ja, veldig gøy med eksamen fredag den 13... Men det er nok min lykkedag, for vi håpe!

Ønsker deg en god og velfortjent ferie! :D