mandag 12. mai 2008

Status: sommer: 8 dager

Nedtellingen mot sommer er godt i gang. Snart bare en uke til jeg kan hive pensumbøkene ut av veska, fylle opp med solkrem, bikini, flipfloppere, pledd, grill og skjønnlitteratur og sprade bekymringsfritt rundt i Trondheim. Jeg gleder meg! Tanken gjør faktisk det eksamensbefengte livet litt bedre. Apropo å gjøre livet bedre, i dag traff jeg min fremtidige hybelkanin, den søte tromsøværingen Siv, på lesesalen, hun kom krypende langs gulvet etter å ha sett de knallblå strømpisene mine. Vi bestemte oss for å ta en pause og muntre hverandre opp litt.


Forsøk på lei-av-eksamen-blikket. Siv ruler. Jeg er dårlig på å se sur ut.


Verdens nusseligste fremtidige samboer! Hurrahurra!


Litt kos gjør den tunge eksamensbøra lettere å bære.

Etter å ha vært rimelig flinke, fikk vi med oss to staute karer til å flytte en monster-TV vi har arva, fra sin gamle eier og inn i leiligheta vår. Ikke piece of cake, leiligheta ligger i 3.etg, med en trang vindeltrapp siste stykket. Men gutta gjorde jobben sin. Mannebein er bra. Vel inne i leiligheta står TVen på den lille TV-benken og truer med å knuse den. Hr. Monster er nemlig fenomenalt tung! Men jeg ble fort glad i ham. Bare se:


Mr.Monster er mye større i virkeligheta! Husk at jeg er liten.


Her skal jeg sitte og kose meg med nrk til høsten.


Kanskje se en grøsser eller to?

Jeg elsker danske dramaserier. Og flaks som jeg har, går den fantastiske familiekrøniken Album på nurket om bare et kvarter. Nå skal jeg kose meg. Med bokstavkjeks. Med en A og en L og en B og en U og en M.

Litt reklame før jeg avslutter: Butikken der jeg skal jobbe i sommer, Inspirasjoner og sånt, har fått seg nettbutikk. For de som er interesserte i søte, små interiør- og pynteting, titt innom her. Ps: Butikken ligger i Drammen, men man kan få tilsendt. Sjekk kjøpsbetingelsene.

Sayonara!

12 kommentarer:

MirreVirre sa...

TV'er har en lei tendens til å være grisetunge! hehe... jeg gjorde nettopp tidenes impulskjøp... ny mobil... hehe

lykke til videre med eksamener søta! gleder meg til du kan ta med det bekymringsfrie livet til drammen igjen!

klem

Kjetil sa...

Fin blogg ingrid. Lykke til med eksamen. Skal du være i Barteby lenge? Jeg har lagd en blogg.

Lættis. sjekk ut http://kjetiltv.blogspot.com/

Mari sa...

Ligg denne butikken i Trondheim? Eg har lyst på ei slik oppbevaringsveske med grisar på.

astrid sa...

Søte bilder :) Eksamenslesingo går dårlig dårlig, dvs jeg er MYE på Gløs, men jeg føler ikke jeg lærer noe, og eksamen er på fredag, og jeg føler meg dum og det lover dårlig, og så er jeg stressa mtp leilighet til høsten og tjo og hei så dette er virkelig ikke dagen. Knurr. Men enten så går det bra eller så går det over.

astrid sa...

Takk! Klemmer hjelper, selv om de er på internett. Jeg tror også det ordner seg, det er bare det at det er litt mye action akkurat nå. Jeg holder på å kjøpe leilighet, så jeg vet hvor jeg skal bo, men det er litt stress akkurat nå det også :) Men det blir veldig fint til høsten! I´ll let you know about the innflyttingsfest. Koskos.

Anonym sa...

okei, dette skulle jeg EGENTLIG skrive for snær en time siden, men så streika nettet:

åå du har bestandig så koselige bilder! og du er ikke så flink til å være sur, nei. faktisk helt elendig. tror det er en bra ting, dog!

den dingsebutikken så ut til å ha søte ting, men, jeg fant liksom ikke ut hvor i verden den er plassert?

og kan jeg skrive det jeg tenkte å skrive nå:

wow, litt ekstra cred å faktisk ha arva solbrillene! kanskje jeg skal rusle en tur opp mot dragvollområdet. alt som ligner funker, altså. :)

Jeanette sa...

Tøff strømpebukse :) Bloggen din er kjempe bra :) Likte bildene du har tatt :)

Regine sa...

Eg og elsker danske serier, og filmer. elsker dansk. det er så kos.. og gøy å herme etter :p

Takk for kommentarer :) koselig!!
Eg kjem fra Hyllestad kommune i Sogn og fjordane.. seier det deg noke? det er 1 time fra Førde, og 2,5timer fra Bergen. Ytterst i sognefjorden.. :) natur-perle ;)

Regine sa...

Ja,det e virkelig fint her.Fjell&fjord <3

Kos deg du og,
tv-kveld ikveld.. så no kan eg angre på at eg allerede har sett alle episodene av frustrerte fruer :( Men Medium er gøy då!

Anonym sa...

Yay, gratulerer med tven på plass ;)

Ida sa...

Hei hei, ta en titt innom bloggen min du, du har fått ne pris av meg. :)

Jeanita Helen sa...

Drit herlig header!!! Digga virkelig den:) Søtt innlegg med morsome bilder:p .. Gleder meg virkelig til sommeren også! Men min ferie begyner ikke før juli..
Bloggen din var kjempe morsom og kreativ, så må spørre pent om å få linke til deg?=)